poniedziałek, 6 marca 2017

Anatomia Obcości

Hej! Zapraszam na recenzję „Anatomii Obcości”, która ma przepiękną okładkę. Książkę dostałam od swojej przyjaciółki za co jeszcze raz serdecznie dziękuję, chociaż wiem, że tego nie przeczytasz! Nie przedłużając zapraszam do czytania!

Autor: Andrea Portes
Tytuł: Anatomia Obcości
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza Foksal
Liczba stron: 272 

Anika Dragomir jest trzecią najpopularniejszą dziewczyną w szkole. Ale w środku nie czuje się już tak pewnie... Na dodatek ulega miłosnemu zauroczeniu. Kandydatów na chłopaka jest dwóch: Logan, niekonwencjonalny romantyk i wyśmiewany outsider, oraz Jared, lider zespołu rockowego, pożądany przez każdą dziewczynę w miasteczku. Anika nie do końca wie, kogo wybrać, a każdy z adoratorów ma ciemną stronę…

„-Nigdy nie osądzaj nikogo, dopóki nie przejdziesz kilometra w jego butach.
Pauza.
-W ten sposób znajdujesz się kilometr od niego i zdobędziesz jego buty.”

Książka opowiada nam o losach Aniki Dragomir, jak już zdążyliście zauważyć po zamieszczonym wyżej opisie fabuły. Anika ma kompleks na punkcie swojego imienia i nazwiska oraz ojca, który mieszka w wielkim domu w Transylwanii. Tak wiem, brzmi to niczym historia o wampirach, jednak nią nie jest. Dziewczyna mieszka w Ameryce razem z licznym rodzeństwem, mamą i jej nowym mężem skutecznie wpasowując się w              „ popularne” środowisko. Na pozór płytka i zadająca się z bogatymi ludźmi bohaterka, skrywa w sobie wspaniały charakter, dzięki któremu bardzo ją polubiłam.

„To tylko przypadek. Jestem wzorową uczennicą wyłącznie dlatego, że jeśli przestanę nią być, tata nie będzie mnie kochał.”

Anika zakochuje się w Loganie, który wywraca jej świat do góry nogami i pokazuje, że zawsze jest jakiś wybór. Przy nim Anika rozkwita i następuje w niej ogromna zmiana, jednak jedno wydarzenie potrafi zmienić wszystko. Bohaterka poznaje innego chłopaka – przystojnego barata chłopaka jej przyjaciółki, dzięki któremu może stać się najpopularniejszą dziewczyną w szkole i nie zostanie wykluczona przez znajomość z Loganem. To jak prawdziwy sen, który stał się rzeczywistością, ale dziewczyna czuje w swoim sercu jedynie pustkę. Następuje kolejny nagły zwrot akcji, który wstrząsa Aniką i zmienia ją na zawsze. Od tego momentu dziewczyna wie, że jej przyjaciółka to jedna wielka pomyłka  i ona nie dopuści do tego aby jej rządy jako królowej szkoły nadal toczyły się tym samym rytmem.

„To jeden z tych idiotycznych dni, kiedy nie dzieje się nic naprawdę złego, ale też nic dobrego, a niebo nie może się zdecydować, czy ma być białe, czy szare.”

 Książka uświadomiła mi jak nie wiele potrzeba do zmiany. Pokazała mi jak niewiele 
problemów innych zauważałam do tej pory i jak bardzo byłam zamknięta na to co otacza tylko mnie. Opowiada o tym, że każdemu z nas przyda się otworzyć na innych i nie bać się wyrażać własnych opinii. Koniecznie sami musicie się tego dowiedzieć czytając „Anatomię obcości”.

Książkę oceniam na 8/10.


Bardzo dziękuję za przeczytanie mojej recenzji i mam nadzieję, że się Wam podobała! Tradycyjnie zapraszam do zostawienia po sobie śladu na przykład pod postacią komentarza, czy zaobserwowania mojego bloga! Miłego dnia i uciekam męczyć „Krzyżaków”! :P
UDOSTĘPNIJ TEN POST

25 komentarzy :

  1. Okładka taka wiosenna 🌷aż chce się sięgnąć po tą książkę

    siostryczytaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! W sumie może nie lekka, ale idealna na wiosnę! :)

      Usuń
  2. Maturę zdałam 20 lat temu, więc problemy licealistów niezbyt mnie interesują, ale poleciłabym książkę nastoletniej córce, gdybym ją miała :)
    http://altealeszczynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! :) Świetna historia, nawet jeśli już zdało się maturę :P

      Usuń
  3. Książka wydaje się interesująca ^_^

    http://recenzjenawygodzie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam następnym razem! Szczególnie do wzięcia udziału w konkursie! :)

      Usuń
  5. Jakoś nie ciągnie mnie do niej za bardzo... Mam wrażenie, że jest taką strasznie płytką książką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie! Też miałam na początku takie obawy, ale szybko minęły :)

      Usuń
  6. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Nie widziałam jej nigdzie w księgarni, jeśli udało by mi się ją znaleźć z chęcią ja przeczytam. Myślę, że to może być przyjemna książka na jedną noc :)
    Pozdrawiam
    Dorisssblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo przyjemna i lekka :) Ja ją zauważyłam kiedyś w empiku :)

      Usuń
  7. Zaciekawiła mnie ta książka ale to nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie mniej dziękuję za komentarz! :)

      Usuń
  8. Czasami potrzebujemy takich ksiażek by zrozumieć sedno oraz istotę naszego życia. Super napisałaś recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW! Mega recenzja! Same cytaty zachęcają do czytania :) Lubimy takie książki! Gdy ją spotkamy - na pewno przeczytamy! Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka wydaje się naprawdę ciekawa, powiem szczerze zachęciłas mnie nią i jak tylko dostaniemy mi się w ręce z przyjemnością ją przeczytam 😀 Pozdrawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
  11. czasem jedna mała rzecz potrafi wywrócić świat do góry nogami.. ;) bardzo zainteresował mnie Twój opis, bo jestem ciekawa decycji Aniki i jak wpłyną one na jej dalsze losy.. okładka jest taka niepozorna i prosta.. co jest w niej fajne, jednak jakoś nie pasuje mi do tej ksiązki.. ale może jednak zmienię zdanie i zrozumię znaczenie wyglądu okładki gdy przedczytam ksiązkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mimo, że recenzja bardzo zachęcająca, to wątpię żebym po nią sięgnęła :) Ale może jednak kiedyś :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie zaczęłam czytać tą książkę! Zobaczymy jaka będzie! :D

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. niestety tego typu literatura to nie moja bajka, ale ksiazka to zdecydowanie świetny pomysł na prezent na dzień kobiet i każdą inna okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.